České dráhy uzavřely tři desetileté smlouvy s Jihočeským krajem

TÁBOR - 10.11.2019 17:18


V pátek 8. listopadu České dráhy podepsaly s Jihočeským krajem na nádraží v Táboře smlouvy o zajištění veřejné železniční dopravy v provozních souborech Elektrické a Motorové trakce a na tzv. Bechyňce po dobu následujících deseti let. České dráhy se ve smlouvě zavázaly k postupné obnově vozidlového parku. Do nákupu nových vlaků a modernizace stávajících vozidel investují přes 1,8 mld. korun.

"Do jižních Čech nakoupíme celkem deset dvoudílných elektrických a sedm dvoudílných motorových jednotek, které budou klimatizované a nabídnou Wi-Fi připojení k internetu, zásuvky pro dobíjení drobné elektroniky, LCD informační panely a bezbariérové toalety. Tyto nové soupravy výrazně zvýší kulturu cestování. Kromě toho ale počítáme i s modernizací stávajících vozidel," říká Václav Nebeský, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah, a dodává: "Během platnosti smluv postupně investujeme do obnovy vozidlového parku v jižních Čechách přes 1,8 miliardy korun."

Všechny tři smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících veřejnou drážní osobní dopravou byly podepsány s platností od 15. prosince 2019.

"Vlaky Českých drah ujedou na území Jihočeského kraje každý rok v průměru 4,98 milionu vlakových kilometrů. Konkrétní rozsah se bude rok od roku mírně lišit podle aktuální potřeby. Smluvní dopravní výkon tak lze v průběhu platnosti všech tří smluv měnit o plus minus deset procent. Plnění všech závazků, včetně dodržování jízdního řádu, sjednané vozby a kvality služeb budeme kontrolovat," říká hejtmanka Jihočeského kraje Ivana Stráská.

"Dobrou zprávou pro naše občany je, že jsme pro ně od poloviny prosince objednali více spojů. Například vyjedou nové spěšné vlaky ze Strakonic přes Písek do Tábora a z Jindřichova Hradce do Českých Budějovic, jinde dopravu posílíme. Celkem se rozsah objednávky meziročně zvyšuje zhruba o třináct procent," dodává Jiří Švec, krajský radní pro dopravu.

Hlavní změny v jízdním řádu 2019/2020
Hlavními změnami pro příští rok jsou:
- zavedení spěšných vlaků Strakonice - Písek - Tábor (8 párů vlaků v pracovní dny) a Jindřichův Hradec - České Budějovice (5 párů vlaků v pracovní dny)

- posílení příměstské dopravy Dívčice / Zliv - České Budějovice, zavedení zrychlených osobních vlaků Písek - České Budějovice (6 párů vlaků)

- posílení dopravy na trati Tábor - Bechyně a dílčí navýšení výkonů i na dalších tratích v regionu

- objednávka v rámci jízdního řádu 2019/2020 nezahrnovala úsek Jindřichův Hradec - Popelín, jelikož Kraj Vysočina nahrazuje železniční dopravu v úseku Počátky- Žirovnice - Horní Cerekev veřejnou autobusovou dopravou. Na základě jednání s dotčenými obcemi bylo dohodnuto, že budou z Jindřichova Hradce do stanice Počátky - Žirovnice vedeny 2 páry vlaků v pátek, 3 páry o sobotách a nedělích a že bude posílena veřejná linková doprava v úseku Popelín - Jindřichův Hradec. O možném rozšíření železniční dopravy v tomto úseku se bude dále jednat.

arm