J. HRADEC - 06.12.2021 18:18
Vaječný likér, tuzemák a různé druhy smetanových likérů – to jsou největší prodejní trháky v čase Adventu. Krémových likérů prodává jindřichohradecká firma Fruko-Schulz o 40 procent více, tuzemského rumu dokonce jednu tolik. Většina výrobků přitom míří na český trh.
„Prodej Vaječného likéru nebo jeho obdoby Advocat likéru stoupá každoročně před vánočními a velikonočními svátky. Stejně tak i prodej našeho Tuzemáku. Před Vánoci jde více na odbyt také punč a Cream likér, který obsahuje smetanu a whiskey,“ uvedl obchodní ředitel jednoho z největších výrobců lihovin v České republice, firmy Fruko-Schulz, Ladislav Kremlička.
Během předvánočního období prodá likérka také více „dražšího“ alkoholu, jako například ruské vodky Carská nebo ginu Barrister. Ten si zákazníci kupují buď ke sváteční konzumaci nebo jako vánoční dárek pro své blízké. Velký zájem je v tomto směru také o tuzemák v různých dárkových baleních – v sadě „Umyj se, namaž se“, jejíž součástí jsou vedle alkoholu i sprchový gel a krém na ruce s rumovou vůní, nebo v ozdobných láhvích ve tvaru plachetnice, jezevčíka, sudu, vlaku a dalších.
Pro letošní předvánoční prodej likérky je typický nejen větší odbyt českých lihovin, ale také vyšší tržby ve srovnání s předchozími lety. Ty stoupají o 20 procent. „Důvodem je příklon k domácí konzumaci. Lidé mají omezený vstup do restaurací, tak pijí doma,“ řekl ředitel Fruko-Schulz Josef Nejedlý.
arm