JINDřICHůV HRADEC - 05.05.2021 17:00
Jeden z největších tuzemských výrobců lihovin se vyrovnal s meziročním poklesem tržeb v souvislosti s pandemií covid svérázně - pomocí IbalGinu.
Společnost Fruko-Schulz, s. r. o., z Jindřichova Hradce zaznamenala v roce 2020 meziroční pokles tržeb o 23 procent. Příčinou byl nižší odbyt lihovin v návaznosti na uzavření restaurací, které vláda nařídila jako jedno z mnoha protiepidemických opatření. V letošním prvním čtvrtletí se jí podařilo přiblížit tržbám v období před covidem. Důvodem jsou nové produkty, které si takřka okamžitě získaly řadu fanoušků, například růžový gin s názvem IbalGin.
"Koncem loňského roku jsme začali prodávat IbalGin, který se nám podařilo dostat do významných obchodních řetězců. Díky poutavému obalu i výrazné růžové barvě si výrobku ihned všimli zákazníci," řekl Josef Nejedlý, ředitel firmy Fruko-Schulz. Společnost vloni zároveň uvedla na trh nový gin Barrister Navy Strength s obsahem alkoholu 55 procent.
Právě gin je společně s vodkou alkoholem, který si Češi kupují nejčastěji k domácí konzumaci. A ta vloni vzrostla o 12 procent oproti roku 2019. Podle výzkumné společnosti NielsenIQ se vloni nejvíce zvýšil maloobchodní prodej ginu, oproti roku 2019 o 69 procent. Z dalších druhů tvrdého alkoholu šla nahoru vodka o 22 procent a rum o 17 procent. Češi vloni utratili za tvrdý alkohol v obchodech zhruba o 1,5 miliardy korun více, naopak v restauracích o šest miliard korun méně.
arm