Českobudějovicko Českokrumlovsko Jindřichohradecko Karlovarsko Písecko Prachaticko Praha-město Strakonicko Táborsko

iDnes: Dálnice D3 má u Tábora vady, do mostu teče a svahy se sesouvají

TÁBOR - 01.08.2014 07:52


Silničáři našli vady na novém úseku dálnice D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Táborem, který se pro řidiče otevřel teprve loni v létě. Informoval o tom dnes internretový server iDnes. Podle jeho zdrojů se na části trasy sesouvají svahy a do mostu přes Koberný rybník prosakuje voda, která pak vzlíná k vozovce.

Nový úsek dálnice D3 spojil Tábor a Veselí nad Lužnicí. Řidiči se po něm poprvé projeli 28. června. Stát však dosud úsek od stavebních firem do správy nepřijal a kvůli zjištěným vadám se tak v nejbližší době ani nestane, řekl serveru ministr dopravy Antonín Prachař.

Podle iDnes stát už vady reklamoval, nicméně zhotovitel je zatím nenapravil, potvrdil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Studecký. Odpovědnost za stavbu, na které se pracuje od roku 2008, nese podle ŘSD sdružení společností Strabag, Eurovia, Metrostav a Inžinierské stavby Košice.

iDnes se odvolává i na informace ČTK, podle kterých problém se zatékáním do mostu může nastat především v zimním období. V objektu jsou vytvořeny vzduchové kapsy, které se plní vodou. V zimním období pak tato voda zmrzne a namrzá od ní i vozovka na mostě, což je riziko pro řidiče. Při teplotách pod bodem mrazu je tak z důvodu bezpečnosti nutné snížit povolenou rychlost.

Otevřením nového úseku se prodloužila jihočeská část D3 na 42 kilometrů v úseku Nová Hospoda - Veselí nad Lužnicí. Stavba za více než deset miliard korun má odvést provoz z přetížené silnice procházející Planou nad Lužnicí, Sezimovým Ústím a Soběslaví.

Podle zdrojů ČTK je nejpravděpodobnější variantou opravy odfrézování současného povrchu a pokládka nového silničního krytu. Konkrétní způsob opravy však musí podle ŘSD navrhnout zhotovitel.

Kromě sporů o opravu čeká ŘSD pravděpodobně soudní spor o výši pokuty za to, že stavební společnosti nedodaly hotovou dálnici včas. Při zahájení prací v říjnu 2008 se předpokládal termín dokončení v červnu 2011, ale reálně se stavba do provozu dostala až o dva roky později, upozornil iDnes.

Za část tohoto zpoždění je odpovědný investor, ale část připadá i na stavební firmy, a ŘSD tak předpokládá, že bude penále za zpoždění po zhotovitelích vymáhat, uvedl Studecký. Kolik peněz bude ředitelství po stavebních firmách požadovat, ale zatím není jasné. Celkovou sumu ŘSD stanoví poté, co stát převezme kompletní stavbu včetně všech jejích součástí, dodal server.

das



Související zprávy

U Bechyně začala demolice starého mostu přes Smutnou

06.02.2021 11:28

Stavba horkovodu do lokality Světlíky omezí dopravu na Okružní

27.10.2020 22:26

Úprava tarifu jízdného MHD ve prospěch studentů

25.08.2020 18:34

Noční linky MHD se vrátí do ulic Českých Budějovic

24.06.2020 19:01

Ve Velešíně staví podchod pod hlavní silnicí

12.05.2020 18:24

Most v Nádražní ulici v Českých Budějovicích je opět zprovozněn

26.04.2020 11:13

Kraj opraví za 23 milionů most v Nádražní ulici v Českých Budějovicích

04.04.2020 18:36

Nehoda trolejbusu si vyžádala osm zraněných

24.06.2019 19:47

Řidiči pozor, jsou tu uzavírky silnic v Písku a u obce Nerestce

05.03.2019 20:24

Dopravu v Suchém Vrbném omezí stavba horkovodu

03.03.2019 14:28