ČESKÉ BUDĚJOVICE - 27.04.2009 14:18
Společnost E.on se rozhodla originálním způsobem učit spotřebitele, jak se chovat ekologicky. Jihočeský distributor energie vydal 400.000 pivních tácků s obrázky populárního ilustrátora Jaroslava Kerlese, na kterých jsou užitečné rady, jak ušetřit energii. Tácky by měly být k vidění v restauracích, barech a hospodách v Jihočeském, Jihomoravském a Zlínském kraji a na Vysočině. "Cílem kampaně je zábavnou nenucenou formou a na praktických příkladech z každodenního života ukázat, že úspora elektrické energie nemusí být zdaleka tak složitá jak by se mohlo na první pohled zdát," uvedl mluvčí skupiny E.on Vladimír Vácha.
"U piva se lidé například dozví, že pouhým snížením teploty při praní prádla z 90 °C na 60 °C se sníží spotřeba elektřiny až o 25 procent. Energie se dá šetřit také při vaření či pečení - například tím, že se velikost hrnce přizpůsobí velikosti varné plochy," uvedl několik příkladů mluvčí.
E.on současně založil speciální internetové stránky www.energieplus.cz zaměřené na efektivní využívání energie a alternativní zdroje a spolu s vybranými značkami a obchodními domy rozjel vlastní verzi šrotovného na ekologických spotřebičích.
Český E.on patří do skupiny E.ON Energie AG, která je největším soukromým poskytovatelem energetických služeb v Evropě a zásobuje elektřinou a plynem asi 15 milionů zákazníků. Česká skupina E.on zásobuje elektřinou v jižních Čechách a na jižní Moravě 1,2 milionu zákazníků a má podíl na trhu zhruba 20procent. Navíc disponuje více jak 4000 kilometrů dlouhou sítí plynovodů, které na jihu Čech zásobují na 110.000 zákazníků.
das