ČESKÉ BUDĚJOVICE - 02.07.2013 11:30
Budějovický Budvar uvádí na trh zcela nový typ přepravek na půllitrové láhve značky Pardál. Značka Pardál získala od roku 2007 na trhu pevné postavení. V současné době jsou na trhu již tři výrobky značky Pardál: světlé výčepní pivo, světlý ležák Pardál Echt a míchaný pivní nápoj PardálOVO bezové. Pivo Pardál získává oblibu i v zahraničí. Vyváží se do Německa, na Slovensko a připravuje se zahájení exportu do Ruska. Pivovar objednal téměř půl miliónu nových přepravek. Celková hodnota investice, včetně seřízení výkupních automatů, dosáhne 2,8 milionu EUR (asi 70 milionů Kč).
Nové přepravky jsou pro 20 pivních lahví o objemu 0,5 litru. Nahradí původní obaly, které byly vytvořeny speciálním přelepem starých přepravek pro značku Budweiser Budvar a které byly původně v oběhu od roku 1993.
"Značka Pardál má pevné postavení na českém trhu a získává příznivce i v zahraničí. Nové přepravky završují komplexní proces změn grafického vzhledu všech obalů značky Pardál, který jsme zahájili v loňském roce. Navíc jsou v souladu s celkovým komunikačním stylem značky," říká Alena Mazancová, Brand manager značky Pardál z Budějovického Budvaru.
Hlavním cílem bylo zajistit jasné odlišení značky Pardál v místech prodeje od levných nebo privátních značek. Byla zachována dominantní tmavě červená barva, která vyjadřuje příslušnost k Budějovickému Budvaru. Nový vizuální styl působí dravěji a moderněji. Prostou červeno-bílou kombinaci nahradily dynamické přechody od temně karmínové až po světle červenou. Komiksovou postavu vystřídala hlava šelmy doplněná motivem hlubokých drápanců od pardálí tlapy.
"Nová přepravka má stejné vnější rozměry i stejné vnitřní uspořádání jako stávající přepravka, což vyloučí jakékoliv technické problémy při manipulaci. Navíc poskytuje zákazníkům a uživatelům výrazně vyšší uživatelský komfort. Držadla jsou ergonomicky tvarována, což zamezí nepříjemným otlakům prstů při ruční manipulaci a zvýší i bezpečnost úchopu," doplňuje Marek Honetschlager, Innovation manager Budějovického Budvaru.
Pro potisk přepravek byla využita technologie tzv. "inmould label", která zajišťuje ve srovnání s klasikou technologií sítotisku výrazně vyšší kvalitu potisku. Potisk je navíc vysoce odolný proti mechanickému i chemickému poškození. Tím jsou dlouhodobě zajištěny perfektní vzhled a atraktivita obalu po celou dobu životnosti, tedy nejméně po dobu 10 let.
Budějovický Budvar objednal pro zajištění potřeb prodeje celkem 474 000 kusů nových přepravek.
"Celkové náklady na výměnu přepravek dosáhnou 2,8 milionu EUR. Kromě samotných přepravek bylo nutné investovat do výrobních forem a také do seřízení automatů pro výkup přepravek obchodech," uzavírá Pavel Pánek, vedoucí oddělení nákupu a logistiky Budějovického Budvaru.
arm