ČESKÉ BUDĚJOVICE - 11.02.2013 11:23
Českobudějovický pivovar Samson vstoupil do letošního roku vybaven novými technologiemi a po kompletním rebrandingu většiny tuzemských a exportních produktů. Celkové investice za minulý rok se pohybují v řádech několika desítek milionů korun.
"Všechny naše produkty jsou z českých surovin a vlastní vody z 274 metrů hluboké artéské studny a já jsem rád, že celkovou kvalitu našich produktů od konce loňského roku ještě výrazně zvedá nový, moderní plnič lahví. Jedná se o největší investici do modernizace pivovaru za posledních 15 let a není pochyb o tom, že se stoprocentně vyplatí," říká obchodní ředitel pivovaru David Posekaný.
Nejde o jedinou investici. V pivovaru se měnily vzduchové kompresory a na konci roku 2012 definitivně skončilo plnění piva do hnědých NRW lahví. Samson je tak od ledna ke koupi jen v modernějších zelených lahvích typu České pivo. Nutné finance ale šly i do přepravek. Pět historicky používaných typů v černých variacích nahrazuje zelená atraktivní přepravka pro všechna piva Samson. Jen nealkoholické Pito zůstává v modrých, pro něj tak typických přepravkách.
Exportní značky zúžené nově jen na brandy "Samson" a "1795" zase dobývají zahraničí. Na Slovensku slaví úspěchy na gastronomickém trhu, pozice ale získávají i v postsovětských zemích jako jsou Gruzie, Bělorusko, Ukrajina a dále pak v Číně, nebo Latinské Americe.
"Letos se chceme v Česku zaměřit hlavně na on trade trhy, chystáme projekt na získávání nových provozoven. Zároveň ale připravujeme i produktové novinky. Po loňském úspěchu ochucených piv Samson Mix je naším cílem udržet a přeskočit nastavenou laťku. V plánu je proto mimo jiné i jedna nová a na českém trhu zatím neznámá příchuť," přibližuje plány David Posekaný a dodává: "V loňském roce měla ochucená piva Samson Mix 15% podíl v celkovém objemu prodeje a toto číslo bychom letos určitě chtěli navýšit."
arm